تدريس خصوصي

كارهايي كه معلم تدريس خصوصي نبايد انجام دهد

پرهيز از لبخندزدن و رفتار مهربانانه با شاگردان

معلم تدريس خصوصي اگر مجبوريد كه سال تحصيلي را عليرغم ميل باطني خود در كلاسي يا مدرسه اي با سختي آغاز كنيد اين مساله نبايد به دانش آموزان القا شود.

دوست شدن با شاگردان وقتي كه در كلاس هستيد

رفتار دوستانه لازمه ي تدريس خصوصي موفق در كلاس است اما دوستي با شاگردان يك بده بستان پاياپاي را مي طلبد كه اين براي يك معلم صورت خوشي نخواهد داشت و شما را در شرايط سختي قرار خواهد داد.

توقف درس و درگير كردن دانش آموزان به مسائل كم اهميت

هنگامي كه دانش آموزان روي مسايل كم اهميت با هم در گير مي شوند ديگر جايي براي رقابت سالم باقي نخواهد ماند.

تحقير دانش آموزان و وادار آنان به كاري كه شما از او مي خواهيد

تحقير تكنيك فوق العاده وحشتناك و زشتي است كه يك معلم مي تواندانجام دهد. ممكن است به قدري ناراحت وعصباني شوند تا در جستجوي راه هايي براي تلافي كردن برآيند و اين اعتماد آنان را به شما كم خواهد كرد.

  فرياد زدن در كلاس

وقتي فرياد مي كشيد در كلاس تدريس خصوصي شما مبارزه را باخته ايد. اين بدان معنا نيست كه شما نبايد گاهگاهي صداي خود را بلند كنيد. اما معلماني كه مكرراً فرياد مي زنند هرگز نخواهند توانست كلاس خود را به خوبي اداره كنند.

برخورد متفاوت با شاگردان

عدالت در كلاس از اهم موضوعات تدريس خصوصي و كلاسداريست. سعي كنيد در كلاس نسبت به همه ي دانش آموزان نظر يكسان و عدالت محور داشته باشيد هستند و كودكاني وجود دارند كه شما آن ها رابيش از ديگران دوست داريد اما بايد سعي كنيد هرگز اين حالت دركلاس رخ ندهد.همه ي دانش آموزان را يكسان صدا بزنيد. مجازات شاگرداني راكه دوست داريد كاهش ندهيد

وضع قوانيني كه اساساً ناعادلانه هستند

بعضي وقت ها قوانين خود به خود مي توانند شما را در موقعيت هاي بدي قراردهند، مثلاً، اگر يك معلم قانوني وضع كند كه براساس آن پس از زنگ هيچ كاري براي انجام دادن وجود نداشته باشد اين قانون مي تواند يك موقعيت مشكلي را ايجاد كند حال اگر يك شاگرد دليل منطقي داشته باشد چه مي شود؟ از اين گونه موقعيت ها بايد به شدت پرهيز كرد.

سپردن كنترل خود به دست شاگردان

هرتصميمي دركلاس تدريس خصوصي بايد به دلايلي توسط شخص شما اتخاذ شود. به طور مثال شاگردان سعي مي كنند از دست امتحان رها شوند. اما شما نبايد بگذاريد كه چنين اتفاقي بيافتد مگر اينكه دليل منطقي وجود داشته باشد. اگر شما به همه ي تقاضا ها جواب مثبت دهيد و تسليم شويد به راحتي  كنترل كلاس را از دست خواهيد داد.

غيبت و شكوه از همكاران و معلمان ديگر نزد دانش آموزان

اغلب اتفاق مي افتد كه شما مطالبي را از شاگردان مي شنويد درباره ي معلماني كه فكر مي كنيد تدريس خوبي ندارند اما شما بايد از بحث دراين مورد پرهيز كنيد و ايده هاي خود را به خود معلمان يا به مدير انتقال دهيد. آنچه كه به شاگردانتان مي گوييد محرمانه نيست و پخش مي شود.

نمره دادن بدون استدلال منطقي

اطمينان حاصل كنيد كه قوانين هماهنگي براي نمره دادن داريد.اجازه ندهيد شاگردان پس از پايان كلاس جهت گرفتن نمره كامل شما را به چالش بكشند زيرا اين كارمشوق لازم (انگيزه لازم) را براي انجام دادن كاري به موقع از بين مي برد. هنگام نمره دادن به تكاليف ازشيوه هاي عيني استفاده كنيد اين كاربه شما كمك مي كند كه دلايل منطقي براي نمرات دانش آموزان داشته باشيد.

رفتن به كلاس بدون طرح درس و برنامه ي قبلي

در حقيقت بهترين شيوه براي انجام تدريس خصوصي شروع آن در ذهن و سپس مروري بر شيوه هاي گوناگون تدريس جهت گرفتن اطلاعات لازم مي باشد. اين كار فقط با داشتن طرح درس قبل از كلاس انجام پذير است.

 استفاده از يك شيوه ي تكراري تدريس

دانش آموزان اين حالت را كسل كننده و خسته كننده مي يابند به علاوه شما احتمالاً دانش آموزاني را كه مي توانند از ديگر شيوه هاي تدريس بهره ببرند محروم  مي كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۹:۰۵ توسط:امين موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :